Vanliga frågor

Vanliga frågor

Hur ofta släpper ni nya kollektioner?

Vi köper in kläder precis som en vanlig butik. Därför är våra kollektioner alltid de senaste. Leverans sker februari, maj, augusti och november.

Vad händer om jag råkar förstöra ett plagg?

De flesta fläckar går bort. Det mesta går att laga. Vi står för vanligt slitage i form av en lös fåll, en saknad knapp osv. Vi vill att våra kunder ska känna sig bekväma i att bära våra kläder och inte vara oroliga. Om olyckan varit framme och du har blivit av med plagget av någon anledning? Ja då får du ersätta oss via ditt försäkringsbolag eller för värdet av plagget.

Kan man komma och prova kläder hos er?

Ja det går bra. Vi håller vårat showrum öppet onsdag-torsdag 11-18.30 samt lördagar 12-15. Det går även bra att maila oss info@sabinaandfriends.se för att boka ett möte.

Får jag tvätta plaggen?

Nej du får inte tvätta själv. Sabina and friends står för all tvätt. Våra kläder tvättas alltid efter varje användare.

Hur vet jag vilken storlek som passar mig?

Du hittar mått för storlekar på produktsidan. I de fall det saknas en guide så är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig med att hitta rätt storlek. Maila till info@sabinanadfriends.se.

Hur betalar jag min månadsprenumeration?

När du väljer vilket månadsmedlemskap du vill ha väljer du samtidigt kortbetalning. Ditt kort kommer att debiteras samma daatum varje månad tills det att du själv väljer att avbryta din prenumeration.

Har ni någon bindningstid?

Nej det har vi inte. Du väljer själv när du vill avsluta ditt abonnemang under inloggningen på ditt konto. Ditt kort kommer att debiteras varje månad automatiskt tills du väljer att avsluta.

Var kan jag se mina beställningar?

Du hittar alla dina beställningar under ditt konto när du är inloggad. Där kan du följa nya och gamla beställningar.

Leverans / Retur

Jag har fått fel leverans?

Maila oss på info@sabinaandfriends inom 2 dagar så hjälper vi dig med byte. Om du behåller plagget/en hela hyresperioden gäller inte ångerrätten hos Sabina & Friends. Läs mer under fliken Andvändarvillkor.

Hur lång tid tar leverans?

Normalt sett så tar det oftas 2 arbetsdagar men vi räknar 2-5 arbetsdagar vid bokning. Bor du i Stockholm kan du alltid hämta ditt plagg för snabbare leverans.

Skickar ni paket utanför Sverige?

Nej i dagsläget är det inte möjligt för oss att gör det. Men vi hoppas att kunna erbjuda den tjänsten inom kort.

Var kan jag hämta mitt paket?

Vi skickar med Postnord och ditt paket kommer att kunna hämtas oss ditt närmaste PostNord ombud. Väljer du hämtning i butik så hämtas palgget på Grev turegatan 35, Stockholm under ordinarie öppettider.